Victoria Solås

2011-06-30
22:07:33

Where The Dead Ships Dwell - In Flames


Bild från innan jag åkte till Frankrike. Jag och Ortencia. Första gången utan linan.


Efter att jag solat klart gick jag ut efter en stund. Såg att det började dra ihop sig. Blev inget regn ändå. Mockade för Ora'miss samt släppte ut henne på övre delen av ridbanan. Hennes hovböld är fortfarande inte bra ... Fyllde på 2 skottkärror med spån med.

Tog in Ortencia. Borstade och sadlade. Började med att longera. Idag fick hon träna på att gå i olika tempon. I både skritt och trav med sakta steg och mera ökade. Förvånandsvärt hur snabbt hon tar allt! Sen kom mamma och hjälpte mig att hålla i linan som en extra person. Satte mig upp. Inga problem. Fick hoppa av igen för att ställa på en stigbygeln men sen bar det av! Skrittade några varv. Tränade mest på höger, vänster och stop. Travade till och med för första gången. Super duktig var hon! Imorgon ska jag mönstringsträna henne. På lördag ska jag rida antingen på banan eller ut med mamma. Beroende på om pappa skor henne och Omira eller inte ..

Mönstrings tränade både Orkan och Jubie. Blev riktigt förvånad av Orkan. Hon bara flöt på. Pappa ska få det kul att visa henne faktiskt.  Med lite mera träning förstås. Gjorde samma sak med Jubie som sagt. Hon var inte så stressad ensam(utan ryttare) som jag trodde att hon skulle vara. Riktigt glad över det.

Sedan tog jag in Omira för att rida. Haha, alla de andra dagarna, 2, har jag ridit i dressyr sadel utan något specielt bett som man förknippar med dressyr. Men idag red jag på pelham och i en allround sadel... Inte så att man rider dressyr på pelham för all del, men för mig så förknippar jag det så. Red först med delta. Och funkade inte för 5 öre ... Så plockade av dem. I början var hon suuuuuperfin! Men sen så blev det bara bläää .. Inte rätt bett, så får hitta på något annat att variera med.

Pappa har ju varit och handlat ca 4 kg med bett .. Så hoppas på att det finns massa intressant där! Det var 70-75% på en stor hästbutik i Norge så han passade på. Får se imorgon vad han har köpt. Lääääängtar!!!

Gick och små plockade lite granna i stallet sen. Fodrade Ora'miss innan jag gick in. Hamnade här. Och snart blir det miiiiiiiiddag!








Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: