Victoria Solås

2011-06-13
22:11:12

Smile - Avril Lavigne


Jaa, vaknade upp hos Emma idag. Mamma kom förbi vid 12-1 tiden tror jag det var. Käkade frukost när jag kom hem. Tittade några avsnitt av How I Met Your Mother efter det. Blev en hel del ...

Var hos våran granne Margaretha som jobbar med homeopati. Skulle fått massage med, men några timmar innan hade hon ramlat ner för en stege så hon kände sig inte så pigg på det. Fick göra en egen person beskrivning samt vad för fördelar o problem med i princip allting jag hade. Fick med några "sockerpiller" som jag ska äta. En varannan dag och den andra 3 ggr dagligen. Får se hur det blir.

Tog in Omira för jag tänkte rida en liten stund. Men insåg att hennes knä var otroligt svullet plus frugorna satt på det. Så titade och klämde lite på det. Kom blod och var ut. Hämtade mamma. Hämtade vatten som sedan mamma gjorde en jodopax blandning utav. La på ett jodopax bandage.

På bilden är det Ortencia och Opéra som föl.


Tog in Jubie. Borstade, sadlade och tränsade henne. Tog med Omira ut på den avskärmade biten av ridbanan så hon fick äta lite gräs så länge. Jubie är otroligt stressad när hon är själv. Ska jobba mer på den biten så småning om när mitt knä är lite mera stabilt! Halva "ridbanan" är förövrigt rätt geggig och vattnig i ena änden. Så hade bara en volt att rida på.
I vanliga fall är jag rätt uppfinningsrik. Men inte idag. Har börjat vänja mig vid att ha ett stort ridhus att rida på. Inte en volt .. Blev lite skritt, trav o galopp. Sen lite skänkelvikningar på halva ut mot sidorna tills det blev geggigt. Eftersom "halva" ridbanan är under små vattenpöler som blir som en stor.
Bestämde jag mig för lite vatten träningJubie. Mest för att se om hon reagerade. Vilket hon gjorde. Slutade med att hon fick backa in i vattenpölen 3 gånger innan vi kunde gå rakt in i vattnet utan att krångla. Efter det började mitt knä göra ont. Både Lina och Jennifer var här och tittade när jag red så tyckte att Jubie skulle få gå lite till. Så de fick skritta runt på henne båda 2 medans de fick lite små instruktioner. Gick rätt bra faktiskt!

Middag efter det. Sommarkotletter, potatis och sallad. Mums! Nu sitter jag här framför. Ska titta på ett avsnitt Spartacus eller How I Met Your Mother. Har inte bestämt mig för övrigt!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: