Victoria Solås

2011-06-30
00:57:52

Här Kommer Rebecka - Discocrew

Ravell S som föl.

Började dagen med att inte göra någonting? Gick ut och mockade 2 boxar, fixade nytt vatten till Ora'miss och gav henne hö med. Åkte med mamma för att släppa av Anna-Lisa på verkstaden. Hälsade på 3 grabbarna grus och Pralin. De varkade ha det bra. Plockade av Ravell några riktigt äckliga fästingar! Usch, blää på sånna! Tog bilder på hästarna lite. Komme rupp nedan!

Åkte sedan bort till Carola och Anders för Bigarue och hennes föl Bilbo som är efter våran hingst! Sjukt söt var han iaf.

Kom hem käkade. Mamma åkte för att hämta Cecilie så då passade jag på att ta in Ortencia. Longerade och låg sedan på henne. Inte det bästa då jag inte haft igång henne sedan innan jag åkte till Frankrike i typ april? Inte tänkte jag så mycket på säkerheten heller då jag la mig på henne utan varken medhjälpare eller hjälm ... Tur att hon är snäll. Skrittade runt så samtidigt som vi tränade på att svänga höger, vänster och stop. Preis när jag var klar kom mamma hem med syster. Tog in Ortencia, smörjde in henne med både flugmedel och bromsmedel.

Hjälpte mamma med att stängsla till hästarna på ett utav beterna. Riktigt jobbigt även om det inte var så långt ... Släppte sedan över Orchid, Opera och Rosita där vi hade stängslat. Runt 9 kom vi hem. Mamma började på maten och jag gick och hämade häst.

Omiras ridpass: Red inte så jätte seriöst mer än att jag gjorde massa volter för att förtsätta böja igenom henne. Märkte i galoppen att hon sjönk ihopp. Gissar på att hon har träningsvärk eller något i den stilen från igår. Så skrittade av och tog det lugnt istället.

Sedan blev det lasagne framför tv med mor och syster. Tittade på Transporter 3. Riktigt bra film faktiskt! Nu sitter jag här och skriver ett inlägg. Har bestämt mig för att jag ska upp vid typ 7- halv 8 för att gå upp och rida. Endast för jag inte orkar med myggen på kvällen(vet inte om det är mindre på morgonen eller inte) plus att jag inte orkar rida så sent.


Från v: Rafael, Pralin, Ravell & Ramzes.

Rafels rumpa, Ravell & Ramzes.

Pralin.

Rafael

Snyggingen Ravell<3  Lite skillnad på färg från första bilden!

Sötaste Melissa aka Mini



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: