Victoria Solås

2011-06-28
23:37:42

Comatose - Skillet
Kom hem vid typ 5-6 tiden på kvällen. Fick för mig att jag skulle rida men insåg att det var sjukt varmt! Stannade inne och städade/packade upp på mitt rum/väska. Bytte om och tog in Jubie.


Jubie: Skrittade fram på långa tyglar innan jag kortade och gjorde en del volter. Travade och tränade på att slappna av. Märkte om jag spännde mig allt för mycket så strettade hon bara emot. Tränade även på vänster sidans galoppfattning. Då hon är rätt svag så vi jobbar mest på den sidan. Skrittade sen av först på korta tyglar och tränade på att följa tyngden. Succesivt längde på tyglarna. Svampade av henne och smörde in henne med broms medel.



Omira: Började på en väldigt pigg häst! Skrittade fram på stora volter och tillbaka volter. Kände att hon slappnade av bra och kortade tyglarna mer och mer. Började trava fram i lättsits för jag bara väntade på ett utbrott. Passade på att lägga massa volter för att böja igenom henne. Fortsatte samma sak men satte mig ner och började lägga mer tid på att sluta föra med händerna(gör det inte mycket) men vill ändå bara kunna vara dära någon ensataka gång och komma fram mer för skänklarna. På mitten blev hon super fin verkligen!! Skrittade lite innan jag började med galoppen.
Travade på en volt. Valde en punkt där jag den första och andra gången valde att göra halt. När hon väl insåg att där skulle det bli en avsaktning la jag istället till galoppskänkel. Hon fattade en dålig galoppfattning samt brist på fokus. Ville hellre springa ... Saktade av och travade och formade henne runt skänkel igen. Sedan när hon kom till samma punk la jag på gaolppskänkel och hon fattade en fin och samlad galopp. Gjorde samma sak i andra varvet. Men istället för att hon skulle lugna sig efter galoppen så fick jag rida 8:or och sedan ut igen och göra den andra "övningen". Blev riktigt nöjd till slut faktiskt! Hon tyckte inte om en caravan av motorcyklister som kommer susande förbi från ingenstans .. Satt på långa tyglar och höll på att åka av .. (Y)

Tog in henne. Svampade av men mor kom med slangen så jag bestämde mig för att lika gärna kunde tvätta henne helt och hållet! Blev 2 omgångar. en med Lactacyd eller vad det hetter och en andra med skimmelschampoo. Inte super ren häst men mycket mycket stor förbättren sen innan. Syster fick gå en sväng med henne efter jag la på ett täcke. Mockade hennes box (brukar gå ute, men ville inte att hon kanske skulle frysa efter att jag tvättat henne). La in hö och sopade stallgången. Sen fick syster komma med hästen. Hon fick hålla Ora'miss med sällskap för natten.

Gick sedan in. Stte mig här en liten stund. Ätit sopa och lite mackor. Och nu skriver jag detta. Ska för övrigt sova strax. Ska sova läääääänge! Mmmmh säger jag bara!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: