Victoria Solås

2011-06-05
17:38:50

Breakin' Dishes - Rihanna

Jag och Jubie förra helgen. Första gången jag red henne.

Igår red jag Omira i skritt igen. Tränade massa halvhalter. I början av passet så körde hon bara upp huvudet så fort man tog lite granna, mot slutet var det helt perfekt halvhalter. Har även bytt tillbaka från gummi 3 delat till vanligt 3delat. Hon blev mycket mjukare i hande och inte lika låst heller. Själva ridpasset var rakt i genom super! Kände till och med några gånger at hon verkligen lyfte ryggen och använde lite muskler. Underbar känsla!

Red som sagt Jubie. Lade jag på vanlig nosgrimma och en martingal då hon gärna kör upp huvudet. Första gången jag red henne hade hon en låg nosgrimma och utan martingal. Red lite mera seriöst denna gången. Bkev en del skänkel vikningar, kortning samt längning i gångarterna. Allt som allt gick det helt okey!

När jag var klar med sista galoppen kände jag att knät gjorde ont. Slutade med att jag lät mamma rida. OVANLIG SYN!! Jag hämtade is för det gjorde ont. Satt med isen en bra bit utav kvällen. Och idag så har jag fått äta smärtstillande sockerpiller varje halvtimme. Tills jag tyckte det var okey och bytte till varje timme istället. Kan typ inte vinkla knät i en viss vinkel för då gör det svin ont. Har nog lyckats överbelaste det eller något sånt ..

Ska till en homopate i ikväll. Våran granne för övrigt. Så hoppas att detta blir bra. För det är inte roligt alls att ha rummet på andra våningen vill jag lova!

Legat och solat i 2 timmar idag. Fått färg på båda sidorna. Men benen är ju fortfarande bleka som ara den .. Nåäl imorgon blir det att åka tåg till gbg och möte Fanny. Och vara resten av resan med henne. Wiiiie!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: