Victoria Solås

2011-07-02
22:13:23

Up - The Saturdays
Inte gjort mycket alls idag. Tog in hästarna vid halv 12. Väntade på att pappa skulle sko dem. Men så blev inte fallet .. Gick ut och fixade med träns och bett för att testa. Blev att äta lunch innan jag var klar. Testade 3 olika bett på Omira. De som var i hennes storlek var allt för stora och de som skulle varit förstora var det en som halvt passade.

Ortencia och jag på stallgången. Barbacka för första gången. Red ingenting men ändå!


Testade att rida på det. Men 2 delat är ikke för den damen ... Låser sig totalt och känns som en vägg att hålla i .. Så fick be mamma hämta det vanliga tränset. Hon hämtade även gummisnodd. Så nu har vi testat det med. Knappt inspänd men bara för att hon skulle ha något överhuvudtaget. Hon var riktigt riktigt fin idag! Var inte snäll idag utan hon har verkligen fått jobba! Är verkligen nöjd med henne så hon ska nog få vila imorgon om pappa inte skor henne så jag och mamma kan rida ut på henne och Ortencia.

Världens sötaste häst! Prickig i ansiktet av regn.


Hade alla hästar inne utom hingstarna och Ora'miss som fick gå i den stora hagen så länge. Plockade fram Ortencia. Sadlade och gjorde mig klar för att gå ut då det började regna lite. Tog på mig jackan(hade bara en tshirt) Gick ut och longerade Ortencia 3 rundor innan det bara ÖSTE ner! Sprang in med hästen. Hämtade in Ora'miss igen. Gick och la på Legolas täcke. Sötaste Ortencia hade under tiden fått stå på stallgången fullt sadlad och tränsad. La på ett fleece täcke. Tog fram en hink och la mig på henne. Hoppade av och sedan svingade jag mig upp. Cool som hon är står hon bara med toppade öron och super nöjd med situationen!

Släppte sedan ut hästarna. La på Ortencia och Omira var sitt regntäcke. Mockade sedan 3/4 boxar. Varav en jag tömde helt och hållet. Behövdes då träverket var väldigt fuktigt. Imorgon ska pappa sko. Säger han iaf, får ju se hur det blir med det ...

nu blir det att titta på Beauty Shop och äta pizza med familjen! MYYYYS!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: