Victoria Solås

2011-07-06
00:25:48

Tantra - Journey

I min värld heter han Lilleman. Han lyssnar på det och kommer alltid springandes/hoppandes när man ropar det namnet.

Tänker bara dra snabbt vad som har hänt idag. Vid 9 började 2 gubbar med att högtryckstvätta vårat hus för att förberredda inför att måla det. Så det vill säga en lastbil(skrottnissarnas) en högtryckspump som låter som jag vet inte vad är i gång. Vaknade vid 09.30. Gick upp och käkade frukost. Tittade några avsnitt DH innan jag gick ut. Började med ta in Omira så hon fick mat. Tog in Ortencia. Han bara sätta henne på stallgången innan Omira hade ätit klart. Släppte ut henne och tog in Jubie för hennes mat. Sen kunde jag pyssla med Ortencia.

Bestämde dagen före igår att jag skulle ut och cykla med henne. Blev en runda på 8 km plus 1 jobbig backe. Gick riktigt, riktigt bra faktiskt. Varken dog ju eller skadade mig inte! När vi kom hem igen så bestämde jag mig för att tvätta henne. Hon har aldrig blivit tvättade med slang .. Hoppade backåt en bit första gången men sen stod hon och väntade på att det skulle ta slut. Fick bort nästan all kåda. Manen och svansen blev faktiskt helt vit. Gick och betade lite granna så hon hann torka. La på täcke ifall hon skulle få för sig att rulla sig. Vilket hon kommer göra .. Släppte henne på ridbanan tillsammans med Omira.

Gick in och åt lite granna då Emma ringde. Käkade klart och åkte med mamma bort. Kingens ena backsko var lös och hade vridit sig och satt bara med några sömmar. Stannade och pratade en liten stund.

Åkte hem efter det. Tittade några avsnitt av DH. SKulle egentligen behöva plugga en massa .. Men .. Ibland orkar man inte. Även om man verkligen borde. Käkade precis ett måltid med mor och syster kl 00.10. Inte en vanlig tid att äta på direkt ... Nu ska jag vänta på att syster blir klar på toan sen ska jag borsta tänderna och sedan sova!

Imorgon blir det att rida Omira. Longera Jubie. Mönstrings träna Orkan. Och rida lite småt på Ortencia. Måste även plugga ..







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: