Victoria Solås

2011-07-16
23:55:56

S.O.S. - Rihanna

Jag och Ortencia.


Vaknade runt 10. Käkade. Åkte till Ulricehamn. Skulle ha ut mitt körkort men posten var ju självklart inte öppen! Var en sväng på Granngården. Köpte Show Shine/Pälsglans, Skimmelschampoo och grön såpa. Fick även med mig ett eget Granngårdens kort. Haha, bäst att börja med bonus kort osv tidigt! Vet ju aldrig när man behöver sånt.

Kom hem. Gav Zahyr mat. Käkade igen. Började elda så vi skulle få varmt vatten. Gick ut tog in Ortencia. Gav henne mat och pysslade en massamed henne. Släppte ut henne och gjorde samma sak med Omira, Jubie och Orchid. Fast Orchid fick ingen mat bara ompyssling. Gick sen in och diskade då vatten blivit varmt. Städade en del i köket med innan jag gick ut och tvättade Ortencia.

När hon var ren så slängde jag på ett täcke och gick en sväng med henne och syster. Blev inte så långt men ändå trevligt. På vägen hem så genade vi genom trädgården och trevligt nog låg det en stor bit med plast. Jag är knas som får för mig att hästen ska gå över det med. Var lite små läskigt när jag ställde mig på den och trampade så det lätt. Men hon gick över konstigt nog. Hela 3 ggr. Riktigt stolt över lilla hästen! Sprejade henne med pälsglans och flätade svansen innan jag slängde på henne regntäcke och släppte ut henne. Tycker inte om att ha flätade svans utomhus på häst men vill inte ha den smutsig inför måndag!


Henke kom medans jag plockade i stallet. Fixade i ordning innan jag gick in och fortsatte på pizzan. Blev slutligen en riktigt god pizza till filmen Rio. Även om filmen är animerad är den riktigt bra!

Nu ska jag sova! Ska upp vid 8 imorgon hade jag tänkt och vill se ett till avsnitt utav DH.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: