Victoria Solås

2011-07-22
23:08:48

Mad World - Gary Jules

Blev ingen bättre bild än mina ridstövlar. Älskaaar dem! :)


Ja, denna dagen har varit ... rätt intressant! Sov till kl 8. Tittat film och serier hela dagen typ. Gick ner till affären vid halv 11 för att köpa mig lite frukost. Blev 3 frallor och en yoghurt. Åt inte allt på en gång. Yoghurten blev min "lunch" vid 5 tiden.

Som sagt har det hänt en del idag. Vid 16 tiden så trodde vi/pappa att han hörde åska. En halvtimme senare vissade det sig vara en bomb! Byggnader hade sprängts. Fönster rutor hade gått sönder i 1 km radius. Vi hörde smällen 15 km bort ... En halvtimme efter det får man reda på att det varit en terror attack på en ö. Då en polisklädd person med ett automat vapen har skjutit folk på ett läger fullt med ungdommar! Fick lite smått panik ...!

Hade ju ridlektion. Så bara att bege sig till den. Självklart var Sleipner inte inne utan jag fick springa ut i öööööös regn och hämta in han. Brant nerförs backe  till hagen. Sprang hela vägen ner och halva upp. Kände mig duktig. Tränade för Helen. Och lärde mig en hel del. Fick sitt amed riktigt höga händer vilket var väldigt ovant. Men det gav faktiskt resultat!

Pratade med henne efteråt och frågade om man kunde komma ner till dem i Sverige och träna en helg med 4 lektioner på 2 hästar. Och hur mycket det skulle kosta med stallplats, ridlektion och sovplats. Kan säga att det ska bli kul och att man längtar. Pratade även med henne om praktik plats som vi har 4 vedckor i mitten på oktober tror jag det är. Det fanns kanske, kanske, kanske plats att ha häst där med. Så hoppas, hoppas, hoppas!

Nu ska jag iaf sova. Förhoppningsvis inte drömma om terrorister (Y) Ridlektion kl 10.00 men åker ditt vid 8 för att kolla på de andra som rider för henne och Per. Alltid bra att lära sig nya tränings metoder och övningar! Har redan en hel del som ska prövas ut.

Nighty nighty!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: