Victoria Solås

2011-07-05
00:43:25

Chammaka Chello - Akon

Rafael och Ravell<3


Fick panik imorse när jag såg att klockan var 12.50. Hade ingenting viktigt planerat eller så. Gick upp åt frukost. Tittade på 3 avsnitt av DH. Gick sedan ut för att rida Omira. Blev att rida bort till Kärråkra kyrka och rida i backen där. Ca 4,5 km bort. Perfekt uppvärmning! Hon fick gå 4 ggr upp och ner. Red en liten bit längre bort så hon kunde få galoppera en sträcka och sedan uppför. Skritta ner backen och joggade bort till vändnings platsen.

Middag efter det. Anne-Maj var över en sväng. Tog in Ortencia på hennes vilodag. Pysslade en massa med henne. Klippte man, öron och lite hovskägg. Smörjde hennes kotor och även kronranden. La även på täcke då det började droppa lite. Hade samtidigt passat på att ta in Jubie för hennes måltid.

Efter att Anne-Maj sagt hej då började jag rida Jubie. För första gången heeeelt ensam. Var lite osäker. Första gången jag red så var det utan sällskap samt första gången jag gjorde ett försök på att rida ut själv. Men idag var hon riktigt fin faktiskt. Gjorde en massa volter för att böja och ställa. I början och även en del gånger på slutet ville hon inte ta ytterskänkel då hon bara skött ut bogen. Men i totalen var hon riktigt fin! Trots att hon var helt själv.

Alltid något extra med vinterbilder!
På bilden: Ramzes, Orchid, Ora'miss, Rosita och Ravell


Gick in. Bytte om. Pluggade körkortsteori. Pratat lite med folk. Och nu ska jag sova. Inte lika länge som idag. Till och med ställt klockan. Så duktig är jag! Imorgon blir det ingen ridning alls. Vilodag för Jubie och Omira. Ortencia ska jag ut och cykla en sväng med. Blir nog bort till Kärråkra kyrka och en bit däråt. Ska longera Orkan om det blir av.

Men det är imorgon! För att komma dit måste man sova. Och det ska jag göra nu. Nighty!







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: