Victoria Solås

2011-07-04
00:11:16

Broken Record - Katy B


Inte alls sovit bra inatt tack vare sötaste Cindy. Var uppe en sväng vid 03.46 och en andra gång vid 05.09 .. Yeeääy! Hade satt klockan på 8 för att väcka mor. Sov vidare sen i 20 min innan jag väckte henne igen. Gick sedan slutligen upp 09.10.

Mamma följde med ut för att ta in Omira, Jubie och Ortencia. De fick stå inne medans vi käkade frukost. Så att pappa inte kunde klagga på våta hovar. Ortencia var första hästen. Skulle bara tagit fram då det var henne första gång. Men hon var så snäll så det blev runt om för hon stog så stilla. Medans Jubie och Omira blev skodda mockade jag 3 boxar, kan man säga. En plockade jag ut en hög med bajs. Den andra mockade jag det sista som mor inte hade gjort. Den sista tömde jag helt och hållet och det behövdes!

Släppte sedan ut hästarna. Käckade lunch. Gick sedan ut i stallet igen och småplockade lite över allt. Tog in Ortencia för ett litet ridpass. Longerade innan för såg att hon var lite extra pigg. Sen kom mamma och hjälpte mig. Skrittade runt lite på ridabanan innan pappa kom och skulle slå gräs precis bredvid .. Hoppade av och väntade på att han skulle komma längst bort. I mellan tiden bestämde mor och jag att vi skrittade ut, i lina, en sväng. Ortencia tyckte det var toppen att vara ute och gå en sväng.

Bild på en ungersk ägd hingst med svensk mamma. Pappa är fotografen nere i Slovakien.


Resten av kvällen har jag inte gjort mer än att terrorisera kattungen, tittat på DH mendans han har legat som en boll i min nacke och sovit. Medans han drömde, en gång, slutade det med att han satte tänderna i mitt öra ...

Imorgon ska jag tömma den sista boxen också. Funderar på att cykla en runda med Ortencia. Omira ska jag nog träna kondition=backe då hon fick vila udag pga det hårda passet igår. Jubie vet jag inte vad jag ska göra med kanske rida lite dressyr. Orkan blir det antingen mönstrings träna eller så blir det att longera lite. Nåväl tar väl allt som det kommer imorgon.

Nu ska jag sätta mig och vänta på ett sent samtal. Medans jag gör det ska jag sätta mig och göra ett träninngs schema för hästarna till viss del.














Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: