Victoria Solås

2011-07-14
00:28:24

All The Pretty Horses - Beethoven
Häst: Ortencia
Täcke 1: Brun rutigt 135 cm Hansbo
Täcke 2: Rosa rutigt 145 cm Hansbo

De Bruna 135 cm

Både är likadana på sidan. Enkla tunna sommartäckenfrån Hansbo.


Det rosa. Känns hemskt att erkänna det, men hon passade bäst i det rosa. Tur det är 145 cm och ca 20 cm för stort för henne! Förhoppningsvis hittar jag en annan färg åt henne.


Orkar inte skriva långt alls då jag är sjuuuukt trött. Både i huvudet och i kroppen! Som ni ser på bilderna så står Ortencia som modell för dessa "kvalitéts" foton.

Drar väl snabbt vad som har hänt idag. Skrev lite innan med ju. Som sagt tog körkort. Får hem det antingen frdag elle rmåndag. Körde hem i mammas bil med pappa bredvid. Käkade frukost vid halv 2. Red Omira. Gick riktigt bra. Red Orchid. Vi brukar inte komma bra överens men idag gick hon bra! Ser en möjlighet att kanske hoppa någon clear round med henne om ett tag.

Tänkte berätta om Ortencia sist. Red henne först men ändå. Longerade henne. Hon fick på ett bra tag avreagera sig lite och tyckte det var allmänt jätte kul. Mamma kom och hjälpte mig med att hålla i linan. Så jag satte mig upp och skrittade några varv. Travade några med. Bestämde mig för att testa en galopp med. Ha ett "bestämt" komando för galoppfattningar. Visserligen tar hon dem bara halvt bra. Men ändå det är ändå något som hon känner till. Första galoppen var helt underbar! Hon tog allting hur lungt som helst. Riktigt sköna gångarter har hon som man bara flytter med på! Ska bli kul att träna upp henne nu fram över! Galopperade 2 ggr innan vi brlt av pga att det gick så supert! Hade lite allmän träning då täckena kom i en plastsak. Den var lite läskig. Duktig som hon är så i slutet kunde jag stycka äver hela henne medans hon stid med huvudet sänkt och slappnade av trots att det knastrade och hade sig.

Gick in. Tittade 3 avsnitt DH. Färgade håret och duschade. Fortsatt smörja min näsa då den flagnar .. Ätit mat nu vid halv 12 ..Brukar aldrig vara så sent i vanliga fall. Fick massage då min rygg är helt blääää! Börjar tvecka om jag vågar åka till Halmstad på lördag ens med den! Panik på det. Känns som om jag har en miljon saker att göra. Även om jag inte har det ..

Haha kort och kort blev det ju inte direkt .. Kerstin, Jubies förra ägare, kommer i helgen/söndag? Hon ska med på sommarpremieringen som är på måndag i Smålandsstenar. Ska ju ditt med Otencia, Jubie och Orkan. Ska se om hon vill rida ut då med mig och mamma.

Våran absolut söta kattunge: Lilleman! Han heter något annat egentligen men namnet passar han. Mohaha! :)

Nighty Nighty folks!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: