Victoria Solås

2011-12-26
18:55:29

My Man - Amanda Fondell


Då var dagens arbets dag klar! Var väl klar för en 30 minuter sedan. Haha, Per och Helen tycker jag förtjänar 10 poäng på att sopa golvet! Helen började sopa, så gick jag och efter sopade .. :thumbup:

Red Ortencia för Helen idag. Och hon gick så underbart fint! Jobbade i skritt och i trav endast. Började skritta fram i stora ridhuset, men Mixi och Paris var på utsidan där Ortencia inte såg henne=att det inte gick att rida på halva sidan av ridhuset för där var det läääskigt! Red i lilla slutligen. Var halv läskigt tyckte hon.

Haha, efter att jag hade skrittat fram så kom Helen för att känna på henne samt få henne att lyssna på små hjälper. Iaf så blev Ortencia rädd för något och kastar sig, varpå Helen nästan åker av :( Fick komentaren att hon har kvicka fötter, haha ;)

Tränade på att hålla stödet och få henne fram till handen. Hon har blivit lite knasig i höger varvet då hon tar fel tygel osv. Så har suttit och hållit kontakten på höger hand hela ridpasset och slutligen fått henne att vara avspänd. Riktigt fin blev hon!

Imorgon blir det att skritta ut barbacka på bitless samt att jobba lite granna i skritt i ridhuset. Får se hur det går. Helen tror att det kommer gå jättebra då hon inte är stark och det kommer förmodligen få henne att slappna av mera. Alltid bra att hitta någonting mera som man kan variera på! :D

Nu har vi sett halva "Thor". Det luktar gott i hela huset då vi gör pinnekött! Längtar tills jag får sätta tänerna i det, haha! :thumbup: Nu är maten klar. Så hejsvejs! :D


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: