Victoria Solås

2011-12-21
21:37:37

Drummer Boy - Jusin Bieber ft Busta Rhymes

Haha, Ortencia är liten bredvid CD. Kan bero på att han är 170-180 någonting med ;)


"Lilla" CD :)

Dagens ridklädsel :)


Gick ut och hämtade in Ortencia. Pysslade en massa med henne idag igen, haha ;) Innan jag red idag så gick jag igenom henne med Equissagen. Längs ryggmuskulaturen, rumpmusklerna samt lite på nacken.

Inte gummibetet, utan det andra red jag på idag.

Idag var första gången hon verkligen slappnade av när jag använde den. Hon lutade benet, sänkte huvudet samt tuggade vissa gånger. Hittade några muskelknutar på henne. När jag drog maskinen så började hon tugga. Tog en massa vid bäckenbensknölen. Varje gång jag kom i närheten av den så "släppte" hon benet och började frusta förnöjt :D

Skrittade fram i en halvtimme. Böjde och ställde henne en massa. Samtidigt som hon fick "titta av" sig lite. Travade igång lite både på rakt spår och på volt. Hon kändes fin och ärlig på betet. På bilden ovan ser ni vilket bett jag red på. På Ortencia har den samma inverkan som ett vanligt 3delat bett. Är mycket nöjd över det köpet! När jag travat igång henne en bra stund drog jag fram 3 bommar så de låg som i en klocka.

Bilden tagen ifrån Cavallogirls. Tyckte Fanny hade ritat upp den perfekt! :D


Som ni ser på bilden iaf så går det att rida olika "nivåer" med lite eller stor ställning som man kan bestämma själv. Började i trav. Gick inte jätte bra, men hon gjorde som jag sa iaf. Hade dem för tätt, så flyttade dem längre isär. Och därmed tog hon allting perfekt! :D

Började i galoppen, men störde mig på hennes absurt långa galoppfattningar! Så satte mig och tränade lite på det. På Per och Helens sätt att rida, rider man på lite längre tyglar så att hästen själv kan hitta en balans. Gjorde så i galoppen, men hon blev bara lång och sprang in i galoppen. Samt att hela galoppen blev bara fel. :( Slutade med att jag kortade upp mer än vad jag  brukade. Fattade galopp. Hon höll formen som hon hade i traven. Arbetade på fint och mjukt, drog inte iväg alls. Utan var bara helt perfekt. :D

Red de olika övningarna i klockan i båda varven och hon gick som en klocka! Min duktiga lilla häst! :love: Skrittade av i en 20-30 minuter innan jag gick in. Plockade bort efter mig så klart, haha ;) Bortsade av henne, lindade av. Drog över henne en gång till med Equissagen, då hon kommer ha träningsvärk imorgon. Lindade benen inför inatt igen. Hon var superfin i benen idag när jag tog in henne, så hoppas att det är helt borta nu! :D

Nu på kvällen har jag sett ett avsnitt med CSI Miami, innan Helen knackade på min dörr och frågade om jag ville hjälpa till att göra mat. Hon hade inget sällskap, och jag hade egentligen ingenting bättre för mig. Så har för första gången i mitt liv hjälpt till att göra ett svenskt julbord ;) Skalade potatisar, skärde dem i någon form, formade köttbullar samt steckte dem, fixade i ordning osv. Gott smakade det iaf! Mkt bättre än skolans! :S

Nu ska jag sova så jag orkar jobba imorgon+massa dagar innan Anette och Nadja kommer tillbaka! Nighty Nigthy!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: