Victoria Solås

2011-12-19
23:09:46

There She Goes - Taio Cruz

Den bästa hästen man kan ha!<3

Dagen började med morgon fodringen. Frukost. Sedan var dagen igång! Inte hänt så otroligt mycket. Känner mig "seg" i huvudet. Kan vara för jag varit borta från stallet i 5 veckor och har "glömt" rutiner. Nåväl, det kommer väl! :)

Tömkörde min darling. Gick riktigt bra. Hon hade bra framåtbjudning, bra takt och fick en låg och fin form, efter mycket om och men! Skulle inte stå stilla när jag gjorde halt, vrida sig hit och dit osv. Visserligen gjorde hon detta i början och inte mot slutet. Skulle jag bedöma dagens pass så skulle det få 7/10. Hon var duktig, men kunde haft bättre fokus. Hon gjorde vad jag bad om, men jag kunde ha varit tydligare med vad jag ville. Ändå är jag nöjd! :thumbup:

Satte på henne det nya innetäcket. Det hade en fin passform i bogen, inte förstor eller för liten. Den var inte för lång eller kort. Den satt bra med andra ord! ;) Får se hur "rent" det är imorgon .. Kan ta en bild och vissa hur det sitter med.

Red ut en sväng på Lanja. Det roliga var att jag hade inga planer om att rida så drog på mig mjukisbyxor för dagen. Så min klädsel till ridningen var ullsockar, mjukisbyxor och ridstövlar .. :thumbup: Haha, var helt okey att rida i faktsikt! ;)

Nu ska jag sova, även fast jag är ledig imorgon tisdag samt onsdag. Sen blir det jobba, jobba, jobba! :D Ortencia ska ridas nu i 2 dagar och när jag börjar jobba så ska hon ha en dags vila. Får se om jag rider en lektion för Helen någon dag denna veckan med.

Nighty nighty!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: