Victoria Solås

2011-12-20
20:38:31

Strip - Chris Brown ft Kevin McCall


Satte klockan på 8, endast för att skicka ett sms till Nadja om att Ortencia ej skulle ha på sig innetäcket under vintertäcket. Somnade om. Per ringer och undrar om jag är i stallet vid halv 10. Nyvaken som jag är svarar jag nej. Då inser han att jag låg och sov ;) Låg kvar 5 minuter i sängen sen gock jag upp. Satt och pratade lite innan jag åt frukost.

Såg på en film med. Without Men, en film som jag aldrig mer kommer titta på. Inte att den var dålig i sig, men den hade en dålig handling och allt de gjorde var bara så knasigt? :question:

En hääääst som inte vill stå stila :)

Vid kvart i 1 gick jag ut til Ortencia. Pysslade en hel del med henne. Märkte att hennes ben var lite tjock idag igen. Så lindade det även idag. Satte på benskydd fram då hon börjat slår ihop framfötterna. Aldrig gjort innan! Märkte det igår när jag tömkörde henne. :(

Själva ridpasset började med att jag skrittade i 40-50 minuter. Hon var allmänt spänd och skulle gå och se på allt! Gjorde inte saken bättre att de bytte containrar, nästan, precis utanför ridhuset. Det lät en hel del iaf .. :thumbdown:

Skritt-turen ut :)

Nåväl, tragglade mig igenom det och fick henne att lyssna til slut, även om det var mycket bättre att se på allting. Började med trav när Nadja och Stjärna kom in. Hon longerade honom och jag var tvungen att stanna så Ortencia kunde se på Stjärna när han bockade av sig, haha ;)

När hon inte brydde sig om honom längre så fortsatte jag arbetet. Försökte få henne lyhörd, med en bra framåtbjudning. Bra framåtbjudning hade hon iaf! Så fick snarare jobba massa halvhalter. Mot slutet var hon riktigt fin! :thumbup: I galoppen var lite springig, men hon har inte muskler nog för att samla sig. Mot slutet av galoppen i båda varven kom hon ner fint och hade ett jämt stöd. Är nöjd med hennes prestation idag, ändå! :D

Dagens ridklädsel så ut så här.

Skrittade ut en runda så jag slapp ställa in en svettig häst. Trodde hon skulle vara trött, men den hästen är svår att ta slut på! Var övernyfikenALLT! Skulle upp i skogen, gå bland alla stener, vassa i vattnet, trava hit och även dit. Tja, man kan säga att hon var överallt .. :thumbup:

Kom tillbaka och pysslade lite mera med henne. Strecthade henne i alla benen så hon inte har lika mycket träningsvärk. Hon har inte haft ett ordentligt dressyrpass på 2-3 veckor nu? :( Drog Equisagen en sväng över hennes rygg, samt rumpmusklerna och lite på nacken. Den vibrerar och låter precis som en klippmaskin. Idag regerade hon endast när jag startade den, slappnade av sen när jag la den på henne konstigt nog :question:  Lindade båda bak så nu får hon stå med det inatt, och hoppas att det inte är någon svullnad alls när jag rider imorgon! På torsdag får hon vila för då ska jag jobba. Kanske går en promenad med henne, får se helt enkelt!

Ortencia med det nya innetäcket :)

Så här snyggt kläd för ridning var jag igår! Haha! ;)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: