Victoria Solås

2011-12-29
21:59:37

Give It To Me - Jason Derulo

Orkar inte skriva om dagen, mer än att idag så var Ortencias insats super! Var riktigt, riktigt, riktigt fin! Slappnade till och med av lite granna i galoppen i en varvet. Framsteg! :thumbup: Red utan stigbyglar för att komma djupare i sadeln, vilket gjorde att jag inte skumpade omkring som en potatissäck. Utan kom om henne och fick henne jättefin! :D

Dock när jag skulle trava av så skedde det lite andra händelser .. Ortencia blir rädd för någonting så hon kastar sig allt hon kan. Jag hade då för tillfället en ostadig balans(hade kommit lite snett i sadeln precis då). Så jag klammrar mig fast. Utan att lyckas dessverre .. Så idag har jag för första gången åkt av Ortencia! :D

Haha, landade längst ner i lilla ridhuset och Ortencia springer raka vägen mot utgången. "Jaha", tänker jag. "Nu sticker hon väl ut i stallet också .." Men söt som hon är så stannar hon vid ingången. Vänder sig om och tittar om jag kommer efter. Gulligaste av allt är när hon komme travandes emot mig och gnäggar samt buffar lite granna på mig så jag ska resa på mig. Kärlek på den hästen, som ändå slänger av mig, haha! Så himla söt! :D

Reste mig inte på flera minuter pga smärtan jag fick i korset/rumpan. Men bestämd som man är så satta jag mig upp och skrittade några varv ändå. Haltade tilbaka in i stallet sedan. Hjälpte till med resten av sysslorna(slapp de knepigaste som man var tvungen att luta sig fram och tillbaka, upp och ner en massa gånger)

Nu ska jag gå och lägga mig. Hade bara tänkt skriva om min avramling sen sova! :D Imorgon är sista jobbdagen. Sen ska jag ha LEDIGT 2 dagar! :love: Tills idag har jag jobbat 9 dagar i sträck. Så ska bli skönt med lite vila .. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: