Victoria Solås

2011-12-27
22:04:47

All I Want For Christmas Is You - Mariah Carey

Börjar gilla denna bilden faktiskt. Bild på Ortencia och Orkan i bakgrunden. Samt mammas tröja och Anne-Majs blonda hår, haha ;)

Vaknade kl 3 i natt och var törstig så bestämde mig för att nattvandra lite granna i huset. Vaknade sedan vid 7 tiden, men hade inte behövt gå upp förrens vid 8(ingen morgonfodring). Tror ni man kunde somna om? Självklart inte .. :(
Gjorde inte så myclet för var inte trött heller, vilket jag inte varit på hela dagen! :thumbup:

Har väl inte hänt så mycket annat idag. Har testat Shake'n Fork(elektrisk grepp som vibbrerar när du mockar). Självklart så kom de precis när vi var klara med mockningen .. Fick dock testat dem på eftermiddags mockningen :D De är lite tyngre än vanliga greppar, men man får med sig mindre spån samt det sägs att allt ska gå på halva tiden. Vilket lönar sig i längden!

Shake'n Fork = elektrisk grepp


Red ut min lille vilda ponny. Barbacka + bitless + pigg häst + blåsigt väder - inget spö = hästen stegrar, sparkar backut osv .. osv .. osv .. Detta hände när Ortencia fick för sig(där hon gått massa gånger innan) att det var jätte läskigt! Efter att ha stått fast och kämpat med henne  så kom Per Niklas (DAGENS HJÄLTE!) Jag fick en gren som gick att anväda som spö + Orencia fick mentalt stöd ifrån marken. Efter det kom vi vidare! :thumbup: Fick sällskap hela vägen in, men inte på tillbaka vägen(Per Niklas fortsatte på vägen)

Kom tillbaka efter uteritten och bestämde mig för att testa hur Ortencia skulle fungera att ridas på det i ett dressyrpass. Och självklart gick det hur fint som helst! Hon lyssnade super bra! Hon blev en mycket avslappnad häst. Testade lite granna i trav och lika fin där. Rusade inte vid tillfällen där hon brukar. Tex vid travfattningen brukar hon vara lite för mycket framåt. :) Men hon var super är verkligen nöjd med henne, trots hennes små försök att få av mig tidigare ..

Resten av dagen har inte varit så märkvärdigt. Har sett på Mord i Midsommer (tror det hette så). När Helen var ute och tittade till hästarna såg hon att Ortencia hade rullat fast. Så hon sprang in och hämtade mig och Per. Vi kom ut och mycket riktigt hade hon rullat fast (aldrig gjort tidigare) Vi fick loss henne, utan större ansträngning. Ortencia skackade bara på huvudet och frustade förnöjt när hon kom loss. Söt häst! ;)

Nu ska jag vara duktig och sova! Vill hellre vara pigg, samt vakna tidigt och sitta vid datan då. Än att sitta här nu och vara trött imorgon. Smart va? :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: