Victoria Solås

2011-08-02
01:07:52

One Million - Alexandra Stan

Orchids öga


Blev väckt halv 11 idag. Käkade frukost. Satte mig en liten stund framför datan och pysslade lite. Gick ut och solade vid 1 tiden. Låg i ca 1,5 timme. Känner att jag börjar få lite färg. Nice nice! Käkade igen vid 3 tiden. Satte mig framför datan och upptäckte att jag kan se filmer på telefonen .. Bra jobbat, haha!

Gick ut i stallet igen vid 5-6 tiden. Tog in Orchid. Red henne på metoden som jag fick lära mig under mina ridlektioner i Norge. På henne fungerade det helt perfekt! Gick som en klocka. Övergångerna var jag inte så nöjd med. Men hon har ingen kondition så hon var duktig ändå.

Det man inte ser på bilden är att på nosgrimman och panbandet är brunt innuti.


Tog in Ortencia efter det. Pysslade en del så klart. La på en tömkörnings gjord och pessoa selen. Ställde in den så den var rätt längd osv. Satte ihop ett nytt träns till henne med. Hubertus träns med ett 2 delat Sprenger bett. Det andra tränset hon har vet jag inte märket på men det är bling bling och ett gummi 3 delat. Ska titta märket imorgon och se om jag kommer ihåg det.

2 delat sprenger bett. Gjord av 2 olika typer av metaller som ska göra det gott att ha i munnen.


I alla fall så longerade jag henne. Och hon gick stundvis bra. Satt einte fast allting med en gång, i bettet alltså då hon aldrig haft på sig selen innan. Lätt henne gå en del varv med Svans grejen nere. Lite obehagligt men hon gick inte och spände sig. Jag tyckte hon arbetade bra för att vara första gången. Tog av allting sen och lätt henne gå som hon ville i linnan. Blev en pigg häst vill jag lova! Testade och släppa henne fri och se om hon följde efter mig och självklart gjorde hon det. Haha, var en svettig häst jag fick med mig in så det var bara att börja svampa av.

När jag släppte ut henne så tog vi Omira och Opera. Opera för hon har något problem med ögonen så det fixas. Och Omira för jag skulle sätta på henne en framsko som hon självklart hade tappat ... Gick smidigt och snabbt att sätta fast den. Slapp verka så mycket. Kommit fram till att jag vill ha MVG i hovslageri så jag ska börja träna på att sko hemma. Haha, bra med mål i livet! Ska nog inte bli så svårt då man har en hovslagare till far heller för den delen.

Pessoasele


Gick in. Tvättade händerna. Satte igång och baka en jumjum kaka till pappa då han har namnsdag idag. Medans han gjorde kvälls maten så bakade jag. Gick mycket bra. Och kakan var utmärkt för den delen! Nu ligger jag här i sängen och funderar på om jag har glämt någonting. Tror ej det så nu säger jag god natt på er alla!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: