Victoria Solås

2011-08-28
22:09:57

Imma Be - Black Eyed Peas

Bästa hästen som finns!


Blev väckt vid halv 10. Åt frukost. Satt och gjorde några inlägg här på bloggen(långa med bilder). Tog sin tid .. Tog in Ortencia och Rosita. Åt lunch. Började fixa med Ortencias fötter men hon var inte snäll idag så pappa fick göra de sista fötterna.

När allting var klart sadlade jag Ortencia. Satte ihop Hubertus tränset med ett 2 delat Sprenger bett till henne. Mor följde mig en liten bit med Rosita, tills vi kom på gruset. Lite småbråkig som inte ville gå fram själv. Men gick super sen. Gick och kastade lite på huvudet samt gnäggade. Men annars har hon varit SUUUUUPER fin! Gått som en klocka.

Varken varit svår att be om någon gångart. Börjat träna på galoppfattningar. Även avsaktningarna i alla gångarter går super. Trodde hon skulle vara jätte stressad för att vara själv, men hon skrittade på långa tyglar helt avslappnat.


Utforskat nya vägar. Alltid lika framåt. När vi vände hem ville vi gärna små trippa. När det var 2 km kvar så blev jag lite trött på det. Så varje gång hon började så fick hon göra halt. Och när hon stod stilla så fick hon gå fram igen. Slutligen så forstodd hon att det tog bara längre tid att bråka. Sadlade av och red barbacka bort till betet. Bara suttit utan sadel på stallgången så detta var första gången! Haha, lite dåligt musklad ännu plus liiiite small så det var lite spetsigt. Men det kommer! Härligt att det gick så bra för nu kan jag ut och rida i backar själv!

När jag kom hem så satte jag mig här framför. Men orkade inte blogga förens efter några filmer. Tittade på "What A Girl Wants" och "Daybreakers". Åt middag för en liten stund sedan. Nu ska jag packa det sista sen sova ... Usch! Får visserligen köra hela vägen till Gbg, om jag ens orkar det vill säga. Nighty Nighty!





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: