Victoria Solås

2011-08-03
01:22:49

All My People - Sasha Lopez

Legolas S löshoppningen på hingskåringen. 110 cm.

Idag startade dagen trögt. Käkade frukost runt 9-10 tiden. Satte mig och tittade en hel del avsnnitt av DH. klockan blev väl runt 2 innan jag begav mig ut. Tog in Legolas. Pysslade med honom. Riktigt len päls har han! Satte på sadel och träns. Blev att longera. Helt cool lugn vad man än gjorde. Blev en hel del brallningar i galoppen, men bara bra det. Hellre i linan än uppsuttet!

Tog in Omira. Borstade och klippte mannen. Red i dressyr sadel. Ridningen gick skit dåligt i början. För käraste hästen skule bara springa undan skänkeln. Så blev lite galopp några varv så hon lugnade sig för att sedan kunna jobba. Red i volter men mest 8-volter. Men antingen övergångar eller avsaktingar i mitten.  Mot slutet red jag bara på en stor 20 m volt. Där sträkte och sökte hon verkligen ner halsen. Och var riktigt avslappnad och fin. Tränade på avsaktningar till skritt utan att spänna ryggen och köra upp huvudet. De sista hon gjorde var riiiiktigt fina så är super nöjd med helheten!

Gick in och åt en måltid. Åt bara en macka. Passade på att baka en jumjum kaka med. Fick sitta inne och vänta på att den blev klar. Smakade en bit och fastnade framför tv:n med "Miss Marple" på. Hon är så söt gammal dam! Avsnittet slutade 6 så gick ut igen då.

Ora'miss och Orchid.


Mamma hjälpte mig att ta in Ortencia och Opéra. Tvättade ögonen på Opéra och la in ögonsalva. Ortencia pysslade jag allmänt med. Hon fick vila idag. Imorgon beror det på om mor vill rida ut med mig annars cyklar jag 1 mil med henne. Blir antingen eller. Bara bra med motion!

Släppte ut de 2 och tog in Orchid. Borstade och klippte mannen på henne med. Red i dressyr sadeln på henne med. Även hon skulle bara springa undan allting idag .. Red volter på 4 kant spåret. Men funkade inte så bra då hon bara skött ut med bogen .. Så red 8 volter med henne med. Då var hon tvungen att tänka hur hon satte bogen för att sedan balanser upp iinför volten i andra spåret. Efter ett tag skrittade vi något varv på långa tyglar. När jag kortade upp så bestämde jag mig för att rida lite skänkel vikningar. Hon svarade riktigt fint! Över gick igen till 8:orna en liten stund. Tränade även övergångar till skritt på henne med utan att spänna ryggen. Är även super nöjd med henne!

Svampade av efter ridningen. Satte henne på boxen för jag blev irriterad på hur orolig hon blir så fort man tar mer än 2 steg bort .. Så där fick hon stå medans jag gav pojkarna mat samt fåren. Släppte sedan ut henne. Sopade stallgången och mockade 2 boxar. Gick sedan in.

Satte mig här. Har även ätit lite mat. Åt bara ett ägg, 3 morötter och en kopp te. Var inte hungrig så. Imorgon får man se vad dagen bjuder på. På vädersidan står det att det ska regna mellan 12-18 imorgon och det hoppas man inte direkt på! Skulle dock ha regnat idag med för den delen ..Men det gjorde det minsan inte!

Nu mina kära läsare ska jag sova! Nighty!







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: