Victoria Solås

2011-04-29
16:43:41

You And I - Medina


Vänster från mitten där jag stod. På mitten var även kontoret.

Ja, dagen började vid 7. Gick upp och väntade på trögisarna. Fick vänta en 10 min ca. Jag och Torbjörn gick ut och fodrade hästarna, hönsen och grisen. Vid 8 åkte vi med ett sto till naturlig betäckning,. Sjukt fint ställe. De berättade att det var Napoleons gamla uppfödnings stall och det kan jag helt klart kunna tänka mig!

Höger ifrån min plats i mitten. Även Lailas transport.

Rakt ut i mitten. Sjukt synd att man inte "ser" allting i bilden. Precis övanför trädtopparna på bilden är ännu mera landskap men det fångade inte min telefon ..


Här ser ni en bild på över blommade rosor. Inte direkt som kalla Sveriges blomtillstånd för tillfället! ;)


Kom tillbaka så fick jag rida en häst. Kommer inte ihåg vad den heter men när jag väl sitter uppe på den så får jag reda på att det var 4 gången den hade ryttare på sig. Han var snäll så länge man inte "höll" i honom och mannen samtidigt. Då drog han bara ner huvudet och var knasig! Om han hade hoppat för någonting så hade jag flygit .. Han var rädd för det mesta och skyggade m.m.

Och nej jag vet attd etär en dålig bild men det är iaf en bild!

Efter det fick jag köra Perfect! En gammal monté häst som sprungit in över 100 000 euro= 1 miljon svenska kr. Han skulle bara köras på "uppvärmnings banan". Så fort han får gå på rakbanan så tror han tydligen att han ska få köra intervallträning. Och det går sjukt snabbt! Ska rida intervaller på honom imorgon så får se om jag sitter kvar! Körde sammanlagt 18-19 varv. Byte håll vart 4 ca. När vi skulle skritta av så kom en av de 2 finska tjejerna och drog förbi i full fart utan att tänka. Jag som sitter helt avslappnad får snabbt annat att göra! Min skulle med och springa ... (Y)

Bild när jag kör Perfect.

Perfect i boxen. Super snäll häst verkligen!

En av hästarna(DEN GALNA) märkte vi att det var något fel på. Och det vissade sig vara en förstoppning i strupen. Hon skummar och slemar och hostar saliv genom mun och näsa. Det är inte genomskinligt utan grön/gult. Var INTE mysigt att titta på ... Det med att hon är crazy är inget litet påstående. Helt plötsligt slår hon högt med ena frambenet och i nästa så sparkar hon bakut. ALLT för att försöka träffa dig .. Fått stränga varningar om att inte gosa med henne. Kan jag bra förstå! Hon fick lugnande för hennes humör. Och en muskel avslappnande spruta sen med.

Stall gången. Det finns plats för 13 hästar allt som allt. Men för större delen av året går hästarna ute på de alltid gröna beterna!

Åkte till veterinär högskolan i närheten med ett annat sto för att göra ultraljud. Visade sig att hon var dräktig mot alla odds! Frågade då även angående det galna stoet. Fick råd på att hon, självklart, inte skulle äta. Ha huvudet långt nere. Om det lätt bli att rinna genoom näsa och mun så var hon bra igen. Funkade inte att klämma och trycka neråt på halsen. Försökte det i en 20 min ca.

Mitt vardags rum. Till höger bredvid eldstaden är en diskbänk och ett litet kylskåp.

Vid 2 tiden käkade vi. DEtta kommer jag få VARJE dag till lunch. Ägg och bacon. Jag som inte tycker om ägg så mycket får med andra ord lära mig att äta ägg i mängder .. Blää! Käkade ägg på mackan idag, men får se hur det blir resten av tiden!

Min garderog till väster. Sängen rakt fram. Till höger har jag badrum, instängd toalett i ett eget rum och en bastu!

Har dammsugat bort smuts, spindel nät och 5 sjuuuukt stora spindlar! Tyckte att de hellre skulle vara i dammsugaren än i mitt hus! Även packat upp allt som ska packas upp. Skruvat på full värme i hela huset med.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: