Victoria Solås

2011-04-24
19:21:05

When I Grow Up - Pussycat Dolls
Efter allt solande så bestämde jag mig för att "packa". I mitt fall så la jag allting i prydligt i ordning på mitt skrivbord och lite på golvet. Mamma ska få titta till och se om hon vill bestämma om någoting mera ska med.

Har ridit Ora'miss som var super duktig! Tränat först på rakt spår och sedan på att rida 8. Vilket var lite av en utmaning då vi inte helt ville svänga vissa gånger eler helt enkelt vägra gå in på volten till att börja med .. Efter ett tag så tog hon allting jätte bra. La då till att när vi byte varv efter några steg så skulle det bli galoppfattning. Vilket är jobbigt då hon inte vill galoppera överhuvudtaget (Y) Men hon skött sig super ändå! Gjorde precis som jag ville när jag väl gjorde det ändå.

Ora'miss som föl på Elmia -08. Hon var monter häst i en liten hage. Är man trött så
är man!

Ortencia blev sista hästen för dagen. Longerade henne lite i båda varven innan pappa hjälpte mig upp. Hade inte pallen så idag fick vi för första gången hoppa upp ifrån marken. Lite konstigt med någon som hoppade bredvid henne. Men hon stod stilla ändå, sötnoten! Blev longerad i båda varven. Vi tränade på att stanna på mitt komando. Även att svänga inåt mot pappa som höll longerings linan. Endast för att hitta på något annat så att hon inte skulle hitta på någonting. Riktigt duktig var hon! Haha, pappa fick klappa på henne idag, utan att det var någonting större av det hela.

Ortencia i september förra året. Sötnosen!

Tog in Opéra för att borsta. Stod halv stila på stall gången. Släppte ihop henne med stona. Vissa var snäll mot henne. Och andra som Ora'miss och Rosita jagade henne och var allmänt elaka. Dom lugnade sig snabbt men känns ändå hemskt?

Opéra förra året i september. Foto taget av: Emma Lindell


Skulle egentligen ridit ut en sväng med syster men vi ska grilla och vill inte göra det för sent så det får vi ta någon annan gång.

Nu blir det grillning de familia. Mysigt att äta utomhus nu i det finns vädret!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: