Victoria Solås

2011-04-25
23:21:39

Whatever You Like - Nicole Scherzinger
Ora'miss: Tränat på att baka en hel del. I början var det inte så självklart med mot slutet så var hon riktigt duktig! Tränade på övergångar och även på att fatta galopp. Duktig var hon mit slutet iaf.

Oretncia: Som sagt så har ni säkert sett bilderna från det tidigare inlägget. Longerade en hel del innan idag. Hon fick gå över 2 bommar som låg vinklade in mot mig. Efter ett tag så tog jag pallen och la den på yttersidan av den sista bomen. Hon fick gå på ett avstånd så hon kunde både trava och galoppera över dem. Bara att gå långt ut eller kort in på volten för att reglera avståndet. Super duktig var hon! När pappa kom så fick jag sitta upp, även dennna gång utan pall, och sedan nästan direkt skritta runt på banan själv. Tränat på att stanna, svänga och gå över bommar bara för att det inte ska bli för tråkigt. Jätte duktig var hon iaf! Söt är hon med för den delen!

Orchid: Longerad henne idag. Var för varmt att rida + att jag inte helt hade lust att rida henne med. Haha, hon fick också gå över bommar idag. HAr krävt att hon ska kunna "samla" sig och kunna gå på en rätt liten volt och ställa överdrivet mycket. Fortastte med bommar. La upp yttersidan på sista bommen som på Ortencia. Till sist flyttade jag båda bommarna till samma bom. Så att det blev ett "halv hinder" eller vad man nu ska kalla det. Duktig som hon var hoppade hon med stora skutt. När jag inte var på henne så rev hon. Men det är för hon tycker det var för liten höjd. Max 30-40 cm.

Omira: Lyckades tjatta med mig Emma ut på en sväng som sagt. Haha, mötes nästan hlavvägs. Red till Petra och pratade en hel del. Innan vi begav hos hemåt mot Emma. Ca halvvägs byte vi hästar. Var ett tag sen jag red Kingen och ett tag sedan Emma red Omira. Käkade rabarberpaj som var super god. Vid halv 9 började jag bege mig hemåt. 21.11 var jag tillbaka på gården. 5 km på 40 min? Jaja, var inte bara skritt om man säger så ..

Käkade, pratat med min praktikvärd. Och som det ser ut nu så åker jag till Frankrike på torsdags morgon. Inte imorgon kväll som det skulle ha varit. Åker till Norge för att jobba lite hos Sigbjörn i mellan tiden. Alltid lika kul att vara där!

Nu ska jag sova. För jag får antagligen gå upp vid kl 6 imorgon bitti! Inte kul!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: