Victoria Solås

2011-04-09
22:00:19

Wanted Dead Or Alive - Bon Jovi
Dags för ett inlägg innan maten kanske? Vaknade ju som sagt vid 11 av smset från Halebop. Frukost efter det. Segade en bra stund framför datan innan jag gick ut. Pratade lite med mor och far innan jag bestämde mig för att rida. Tog första bästa häst som kom. Resultatet blev Orchid. Hon är inte ordentligt riden på vääääldigt länge. Så det dära med att gå på volt var ju jobbigt. Antingen skött vi in bogen eller ut med rumpan alllt för att slippa det jobbiga. Gjorde inte mera än att jag travade och gjorde volter, stora och små. På slutet var hon faktikst helt okey. Inte där hon borde vara, men nöjd med tanke på hennes kontidtion.


Orchid -99 e. Koh-I-Noor u. Omira  och hennes föl Ora'miss -07 e. Ramiro

Efter det var det dags fär nästa måltid. Drog ut på den med. Nästa häst blev Omira. Pysslade en hel del med henne. Tittade extra på benet som hon hade fått en spark på för 3-4 veckor sedan. Kände och klämde, men ingen rektion i hästen. Sadlade och satte igång med ridandet. Även Omira var stel och ville inte så mycket. Så blev mest lösgörande i volter. Hennes sätt att slippa allting är att öka farten och springa undan skänkel. Men mot slutet var hon faktiskt riktigt fin!

Omira -95 e. Koshan u. Orci

Nästa häst på tur var Ortencia. Tänkte egentligen bara borsta och göra rent henne, men sen så var hon så otroligt lugn för henne så jag tänkt varför inte? Slutade med longering som övergick sedan i att, från marken, "rida" vägar. Bara bas saker som gå fram utan att någon drar i gång en, svänga höger och vänster, och så klart - stop! Otroligt duktig var hon. Var en sväng ut på vägen för att testa henne lite. Även när en bil kommer och passerar bryr hon sig inte. Så sjukt skönt att de är så lugna. Blir alltid lika glad av sånt!

Ortencia S -06 e. Boshan u. Orchid

Efter att jag släppte ut henne tog jag in miniprinsen. Kommer till porten och självklart kommer Ravell gående emot mig. Tar in honom och borstar honom grundligt. Otroligt kul att se när fölen/ett åringarna släpper deras vinter päls. Långa mörka hårstrån och sen kommer korta vita hårstrån. Ravell ser ut som en skäck på vissa ställen ... Skrattar varenda gång jag ser det. Efter borstningen gick vi en liten promenad på vägen. Bra energi och viljan att gå framåt självmant så man slipper gå och dra dem bakom sig.


Ravell S -10 e. Ramiro u. Rosita

När jag slutligen gick tillbaka till stallet för att plocka tillbaka allting som jag använt denna dag så insåg jag att våran "sadelkamare" verkligen behöver städas. Så har tömta påsar, rullat bandage, slängt söndriga grejer, hängt upp bett,träns m.m. Sopat gjorde jag med. Satte upp medecinskåpet och "ryktsakers hyllan" eller vad det nu heter. Slängt borstar som var obekvämma eller äckliga. När mamma kom för att skåda mina framsteg blev hon lite smått överraskad. Alltid kul att kunna överraska! Imorgon ska jag snickra med pappa och fixa lite småsaker till i stallet. Tex så man kan hänga upp de flesta träns, bett o hjälmar. Ska se om jag lyckas sätta upp alla namnlapparna till rätt träns osv.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: