Victoria Solås

2011-04-19
16:38:09

Take Your Shirt Off - T-Pain
Ja, varit och löshopat Ortencia och Omira. Båda har varit jätte duktiga verkligen! Medans jag och mamma byggde fram så fick de gå runt i manegen och bekanta sig med allting. Det var väldigt intressant med speglar för plötsligt stod det ju en till häst där! Är verkligen super nöjd med bådas prestation idag. Avstådet låg på 7,5 m. Fungerad bra för båda 2. De har båda hoppat även om de har stannat precis innan hindret. Det sista Ortencia gjorde var att klippa 1 m stillastående utan att riva. Omira gjorde samma fast med 90 cm.Som högst hoppade båda på 110 cm. Bege med stor marginal!

Var nöjd och ville inte att de skulle tröttna och börja riva. Sänkte så det blev till 60-70 cm någonting så fick båda hoppa det innan vi begav oss hemåt. Har gått fin fint att rida Omira och ha Ortencia på töm bakom så det blir till att träna konditionen så när jag väl sätter i gång mera.

Käkade efteråt. Hälsade hej till farmor som nu har kommit och ska stanna tills helgen. Och efter det fastnade jag här. Ska ut igen. Får se vad jag hittar på med Orchid. Funderar på barbacka dressyr. Tror det får bli det!

Tycker även att titeln på detta inlägg passar till dagens väder!


See Ya'


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: