Victoria Solås

2011-04-21
23:23:05

Say Jambo - Mohombi
Den lilla stunden blev lååång tid istället. Gick ut vid 1. Haha, första hästen in blev Ora'miss. Red med sadel idag. Tänkte jag skulle få fasoner på hennes kickar. Så idag var jag jobbig så varje gång hon inte skötte sig så fick hon ett smack i rumpan! Vissa gånger blev hon arg och kickade en gång till. Mot slutet blev hon jätte fin faktiskt. Hon svarade för bettet utan att smäll upp med huvudet eller gappa hela tiden. In med henne igen och nästa på tur var Orchid.

Ora'miss

Orchids ridpass: Med henne fortsatte jag med volter för att få henne mera lös och få henne att verkligen jobba. Mamma red en liten stund på henne för Roald tyckte hon såg halt ut. Vilket hon inte var konstaterade både mamma och jag.

Orchid

Vid halv 3 drog vi in till Falköping för att handla. Gick för övrigt med stallkläder för er som vill veta det. In på Odal först. Hittade en gummisnodd som ska användas på häst och även en jätte god glass! Ica efter det. Fixat hårfärg så det blir en ny omgång med brunt. Får se om det röda vill ge sig, men tveckar på det ..

Var hemma lite över 5. Tog in Ortencia för att jobba henne och även passa på när pappa var hemma. Hon kom springandes emot mig från allra längst ner i hagen. Super gulligt! Pysslade en massa med henne. På med sadel och träns. Longerade henne en liten stund. Hon fick efter en stund träna på att skritta ett varv, trava ett och sakta av på komando. Vilket var jätte svårt i början.

Sötaste Ortencia

Efter ett tag så gick jag över till "rida" från marken. För att se om hon fortfarande svarade bra på höger,vänster och stopp. Vilket hon klarade galant. Gick äver bommarna någon gång med. Hängde lite över sadeln med (har en pall på ridbannan). Hon bara stod med toppade öron. Satte mig på pallen och väntade på att pappa skulle bli klar med att kappa veden. Då stod hon med mullen i mitt knä och bara andades.

Efter en 20 min var väl pappa klar. När jag satte fast henne i repgrimman och longeringslinnan igen och gav den till pappa så skulle han bara klappa på henne. Men det fick han inte, för hon skulle bara gömma sig bakom mig. Så tittar på henne och säger att det är okey. Då suckar hon bara? Haha söt är hon. Låg på henne ett varv. Gick av. Steg på och stog upp i ena stigbygeln några varv. Hoppade inte av utan la bara benet över och satte mig till rätta. Pappa fick gå ett varv till. Hoppade av och på igen. Efter det så fick hon gå en del varv. Fick stanna och smacka fram henne alldeles själv och det gjorde hon utan problem! Efter det avsluttade vi. Satt på pallen en liten stund till.

Omira

Omira blev nästa på tur. Fick för mig att rida barbacka så jag gjorde det. Red en massa volter. Som sedan över gick de i serpentin bågar. Antingen övergång till skritt eller en halv halt på mitten av varje båge. När jag gjorde 3 så fick hon gå på långsidan.

Efter en stund så la jag till istället för halvhalt så blev det en galopp fattning i en båge och avbrott vid andra sidan. Nästa varv efter det blev det skritta istället för galopp för omväxlingen skull. Så höll jag på ett tag i båda varven. Travade av henne med att rida på långa tyglaroch styra in i åttor.  Strechade henne efter ridpasset när vi kom in.

Fick bli en bild på mig med :)

Satte mig här när jag var klar. Klockan var väl ca 20 äver 8 då. Det blev mat vid halv 10 tiden. Efter rätt en liten stund senare. Drack vin till maten. Gott var det. Men det slår inte vitt vinet som jag fick när vi satt ute och pratade.

Nej, nu tänker jag sova, faktiskt! Det blir frukost vid halv 10 imorgon. Hoppas jag är mera utvillad än vad jag har varit.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: