Victoria Solås

2011-04-22
20:00:00

Last Night - Ian Carey
Började med Ortencia för hon var den som kom snabbast till porten. Pysslade med henne en stund. På med sadel och träns. Longerade henne en stund innan pappa kom ut. Låg på henne i ett varv innan jag hoppade av. Sedan stod jag upp isadeln en liten stund innan jag la benet över. Skrittade något varv med pappa bredvid.
Efter en liten stund så bestämde vi oss för att hon skulle gå i linnan. Något hon inte helt ville vara med på. Men när jag instruerade pappa hur jag brukade longera henne så gick det bra. Satt i linnan en 5-10 minuter. Avsluttade med att bara stå och klappa på henne. Super duktig är hon!

Ortencia med fölet Opéra. Emma som longerar. Kortet taget för 6 månader sedan typ?

Nästa var Ora'miss. Med henne gjorde jag lite av gårdagens övning. Gå framåt öven fast hon inte vill. Hon har börjat koma över den hära "trots åldern" eller vad man nu ska kalla det. Idag kickade hon bara någa få gånger. Med endast när jag tvingade henne att galoppera ett helt varv i taget.
Tur det finns snälla hästar. Haha, bilden tagen för 6 månader sedan.

Omira blev det backträning för hennes del. Red en sträcka på 8 km fram och tillbaka idag med henne med. Bättra sin kondis lite iaf. Träffade lite folk som jag snackade med. Jätte trevliga. Kommer och hälsar på imorgon och kanske rida med. Hämtade posten på vårat gamla ställe med. Överfull brevlåda kallas det. Tur man har snäll häst, även fast hon soökade på småsaker.

Jag och Omira för 6 månader sedan. Vet att jag är alldeles för mycket framåt lutad! Hon har inga muskler att helt bära sig därför högt huvud och ovillig att arbeta^^

Fikade inne hos våra grannar när jag kom tillbaka. Blev goda mackor och paj med glass på! Super gott!
Orchid blev sista hästen för idag. Jobbade mera på volter men övergick sedan till skänkel vikningar.

För vänster skänkel(min dåliga sida) flyttade hon sig helt perfekt. Men för höger skänkel(min starka) så gick vi bara emot skänkel. Så fort jag bad henne att gå mot vänster så gick hon "skänkelvikning till höger istället?! Knäpp häst. Bad mamma hämta sporrar så jag fick igenom den sidan med. Hon blev lite små irriterad men inte så konstigt. Tycker inte om att rida med sporrar, då jag tycker det mest är obehagligt att rida med.

Orchid på Elmia -08 tror jag det var?

Fixade lite smått i stallet. Sopade stallgången och fixade morgondagens kraftfoder. Till de hästar som jag jobbar får lite när de kommer in. Inte bra att göra det men då lär de sig att komma när man ska ha tag i dem. Rätt stor hage har vi och inte det roligaste att försöka jaga häst i den ...

Har som sagt färgat håret med. Blev mörkbrun aktigt. Får se hur det blir i direkt solljus. Färgen räkte inte till hela håret med så topparna är väl fortfarande röda. Haha, nåja brunt och rätt är ju rätt snygt ändå^^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: