Victoria Solås

2011-04-17
22:04:51

Gasolina - Daddy Yankee

Våran katt Melissa aka Mini

Ja, denna dag! Gick upp vid 9 tiden. Diskade och käkade efter det. Gick ut och tog in Orchid. Red samma övning som igår med henne för att känna igenom hela henne och för att få henne mjukare i sidorna.

 

Tog in Ortencia efter det. Borstade noggrant och flätade manen. Tänkte bara göra henne lydhörd och svara på bettet, men damen var helt tossig så jag bestämde mig för att gå en sväng med henne. Denna ”korta” sväng blev ända bort till Gäsene och tillbaka. Det är asfalt i princip hela vägen, så mina fötter mådde inte så bra efteråt kan jag säga. Höll ett raskt tempo och hästen som stressade, ”hoppade” runt och var allmänt tittig var svettig när vi kom tillbaka från rundan på 6 km. Hon hade ändå skött sig super bra tyckte jag. Ville att hon skulle vara i ett ridhus en gång innan jag löshoppar henne nästa vecka, men det blev inget av det då det var låst


Käkade mat för att sedan ta in nästa häst. Blev Omira. Fick för mig att jag skulle rida bort till Petra eftersom mor och syster skulle ditt bort. Jag ville som sagt se deras senaste tillskott så det var snabbt avgjort. Denna häst som är 16 år är allt annat än gammal! Hon har bockat, sparkat bak ut, slagit med frambenen, studsat åt sidan, kastat sig, stegrat och tvärnitat. Ibland undrar jag vad som för si går i en hästs huvud. En del grejer har varit av orsaker som av att det helt plötsligt brakar inne i skogen helt utan förvarning. Andra saker har varit helt ologiska. Som när vi passerade en bil så kom den halvägs innan hon studsade upp med hela ryggen, slog med frambenet, blåste näsa och sedan skrittade på igen. En annan sak var ju helt plötsligt kastar sig till sidan för det var en uttorkad vattenpöl i marken där hon gick.

 

Red som sagt bort till Petra. Sadlade av och släppte henne i en hage som hon fick gå i så länge vi fikade och hade det trevligt. Har nog fått ett stort kanske förslag om att ha deras ena häst nere på skolan och rida den. Får se hur det blir med det. Just som det ser ut nu vill jag ju ha med en av våra egna hästar ner. Finns ju som sagt ingenting att göra på skolan efter skoltid …

 

Nu sitter jag här framför datan och är skiiiit trött verkligen! Inte så konstigt kanske med tanke på dagen. Ändå så har jag inte ens gjort hälften av vad jag hade velat göra. Mmh, imorgon får nog Orchid vill. Omira får gå ett dressyr pass. Ortencia ska jag ligga och slash ”kanske” sitta på. Beroende på hur hon uppför sig.

Fick bli en gammal bild på mig idag. Eller mig och mig. Mitt öga.

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: